OLZ gaat van start met Eco-Schools!

Het OLZ is officieel begonnen met Eco-Schools, een internationaal programma dat scholen helpt om samen met leerlingen aan een duurzamere toekomst te werken. !

Wereldwijd doen 59.000 scholen uit 69 landen mee, waarbij bijna 20 miljoen leerlingen betrokken zijn! Bij Eco-Schools staan leerlingen centraal: zij vormen het hart van het eco-team en krijgen de kans om hun school actief duurzamer te maken.

Aan het begin van dit schooljaar kregen alle leerlingen de kans om zich aan te melden voor ons eco-team. Een enthousiaste groep leerlingen die duurzaamheid belangrijk vindt, zal nu aan de slag gaan om dit thema een vaste plek binnen het OLZ te geven.

Op 19 september hebben we samen met de eco-schools coach, de rector, docenten en leden van het eco-team onze intentieverklaring ondertekend en het officiële Eco-Schools bordje onthuld.

Houd de website in de gaten voor updates over de acties van ons eco-team!