Rijke Middagen voor groep 8

De Rijke Middagen organiseren wij voor vwo+ leerlingen van groep 8 op zes dinsdagmiddagen. De leerlingen komen naar het OLZ voor een doorlopende masterclass.

Vanwege overweldigende belangstelling hebben wij de inschrijving voor de 2e ronde helaas al moeten sluiten. Binnenkort wordt hier het inschrijfformulier voor de 3e ronde geplaatst.

Als je bent ingeschreven voor de 2e ronde, krijg je uiterlijk donderdag 24 oktober van ons een bevestiging van plaatsing in je module.

Dit zijn de modules in de 2e ronde:

Creatief denken en doen

Vanuit de filosofie en de biologie stellen we onszelf vragen over de wereld om ons heen. Onze visie geven we vorm doormiddel van klei (glazuur) en collages.

De Goden verzoeken

Wist je dat het merk Nike afkomstig is van de Griekse Godin van de overwinning? En dat het symbool van de arts de staf van de God Hermes is?In deze lessenserie maak je kennis met de Goden en verhalen uit de oudheid. Samen gaan we dieper in op wat deze verhalen nu nog zo populair maakt.

Geld, goud en economie

Wat is je geld waard? Draait de wereld alleen maar om geld en goud? Of zijn er andere dingen meer waardevol? In deze module gaan wij op ontdekkingstocht naar de wereld van arm en rijk.

De masterclasses zijn op de volgende dinsdagen van 12:20 tot 13:50 uur.

1. 5 november
  2. 12 november
  3. 26 november
  4. 3 december
  5. 10 december
  6. 17 december

* 19 november slaan we een weekje over.

Er volgen dit jaar nog 2 rondes:

Rijke Middagen groep 8 ronde 3

• 14 jan