Coming out day - opening van de kleine kleedkamer

Op Coming Out Day, afgelopen vrijdag, is in het LO-gebouw de kleine kleedkamer feestelijk geopend. De ruimte is bedoeld als veilige plek voor leerlingen die zich ongemakkelijk voelen in de reguliere kleedkamers, zoals transgender of non-binaire jongeren.

Na een korte toespraak over het belang van de kleedkamer, opende Maarten Smits namens de schoolleiding officieel de kamer door een lintje door te knippen, begeleid door een confetti-kanon van de GSA. De kleine kleedkamer biedt een veilige en inclusieve omgeving voor leerlingen die zich niet prettig voelen in de jongens- of meisjeskleedkamers, bijvoorbeeld door genderidentiteit of een negatief zelfbeeld. De kleedkamer is bedoeld voor twee personen tegelijk, en leerlingen mogen een vriend meenemen voor extra steun. Hoewel de kleedkamer een belangrijke stap is, blijft de school zich inzetten om een veilige omgeving voor iedereen te creëren.